Hey click me..

Friday 20 March 2015

Tips Membeli Set Bersalin/Berpantang

Assalamualaikum.

Ok hari ini baru berkesempatan nak tulis entry pasal tips utk decide which set bersalin yg sesuai utk kite. Dulu sebelum bersalin, bile kandungan dah cecah 7-8 bulan, hari2 wat review pasal set berpantang/besralin ni. Actually kalau kite tgk samada kat kedai ataupon online, mmg berlambak-lambak set bersalin/berpantang yg ade kt market hari ni.


Disebabkan banyak sgt produk utk perempuan lepas bersalin ni, aku banyak jugak la study and review setiap produk before decide nak beli yang mane. Memang pening kepala jugak la hihi.. Aku share sikit tips yg patot diambil kira before kite beli produk utk berpantang.


Set Bersalin Caesarean Anugerah


Tips Membeli Set Bersalim:


1) Tahu bajet anda. Actualy set bersalin ni ade yg mahal dan ade yg murah. Tp kite kene ingat, x semua produk yg mahal tu bagus.Kalo produk yg mahal ni biasenye barangan dia banyak and lengkap. Contohnya semua benda dah ade include tungku, bengkung, dan macam2 lagi. Tapi kalau family kite yg jenis simpan tungku dan bengkung utk kegunaan turun temurun , benda2 camni rasenya x perlu beli dalam set bersalin. Kalo yang murah pulak biasenya barangan die x sebanyak yg mahal tp masih menepati semua keperluan utk berpantang nanti. 


2) Dapatkan info tentang setiap produk and compare. Info dan review ttg satu produk ni boleh dapatkan di internet atau boleh je tanye kawan2/sedara yg pernah consume that produk. Ni mase aku dok search dulu2, terjumpe table utk comparekan each brand, lupe plak jumpe dari blog mane, tp table ni sgt membantu. Tapi rasenye bile cek balik kat kedai and online shop harga die agak berbeza. Kalo kat toko jamu tu try la beli semua benda yg korang perlukan dari satu kedai je. Harga mesti dapat lg murah.




3) Buat pilihan bersesuain dgn diri anda


Kalo yg jenis sukakan ubat/rawatan yg moden atau lebih senang dan praktikal, biasenya utk org yg tiada masa atau xde org jaga time pantang, boleh la pilih set dari jenama ni;

-Amway Tropical Herbs
-Set Bersalin Shaklee
-Set Bersalin Anugerah
-Nona Roguy
-Leesa Confinemum
-Set Bersalin Ibu Halimah Mak Dara
-Sendayu Tinggi 
(Kebanyakan Ubat dalam bentuk kapsul-senang boleh telan je)

Bagi yang suka set bersalin yg tradisional plak boleh try produk2 ni:
 -Mustika Ratu
 -Nyonya Meneer
 -Set Air Mancur
 -Set Orang Kampung
 -HPA
 -Jamu Afiat
(Set-set ini juga ada terdapat dalam set serbuk - perlu dibancuh dan minum, serta juga terdapat set pil / kapsul).

Kalo ade yang x suke jenis herba plak, bolehlah try produk berasakan hemeopati, macam produk Salindah. Kebaikan dia x berikan kesan panas , bagus utk ibu yg menyusu anak. Dan ramai pulak yg pilih produk moden seperti set berpantang shaklee. Salah satu sbb ialah ianya selamat dan boleh dimakan sejurus lepas bersalin. Safe utk mommies yg nak breasfeedkan anak die, sbb xde kandungan jamu .

4) Beli Berasingan atau Pakej
Bagi aku, bile dah review semua set bersalin, aku dah berkenan dgn Set bersalin Anugerah, tapi ade jugak lah benda yg set anugerah ni xde, yg produk lain ade. So aku decide utk ambil satu Phytonatal (Nona Roguy) secara berasingan. Maksudnya set bersalin aku, aku amek satu set lengkap daripada set bersalin Anugerah, dan satu produk Phytonatal dari Nona Roguy. Kirenya aku x beli Nona Roguy ni sat set la. Daripada cite kakak2 aku yg memang consume Phytonatal ni, ubat ni mmg bagus la utk elak sembelit. And bile aku cube, memang terbukti berkesan. Bagus jgk utk yg nak jaga badan slps bersalin. Utk kesihatan dalaman pulak aku ade amek pakej lenkap berpantang Shaklee. Shaklee ni memamg ramai la yg consume dan byk feedback positif. Set Berpantang Shaklee ni pon sekali ngan pakej utk set ibu menyusu. Kalo nak lagi details pasal set menyusu Shaklee bolehla klik sini.


~Set bersalin mmg banyak kat pasaran sekrang, senang nak dpt samada kat kedai ataupon online. So sebelum beli cubelah compare dgn harga kat tempat lain utk elakkan daripada tertipu.Rasenye itu sahaja lah yg aku nak share. Next entry insyallah nak review pasal Set Bersalin Anugerah dan Shaklee.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...