Hey click me..

Friday 3 January 2014

Set Ibu Menyusu Shaklee

Assalamualaikum and hi to all Mommies and Mommies to be as well..semoga anda sentiasa didalam berkat dan rahmat-Nya.

Entry kali ni sy ingin ceritakan ttg Set Ibu Menyusu daripada Shaklee.
Daripada review yg dibuat, set ini plg mendapat perhatian terutama daripada ibu-ibu menyusu dan juga pregnant woman yg tgh buat preparation utk si comel mereka. Saya sendiri x boleh la nak cerita byk pasal set ni sbb sy sndiri belum pernah ade baby dan mmg xde pengalaman menyusukan anak..hihi..so sy study pasal set menyusu ni, ternyata mmg byk testimoni oleh pelanggan ttg set ni.


So hari ni entry ni berkaitan ttg set menyusu dan cara utk penghasilan susu yg ibu yg penuh nutrisi, pekat, meriah dan juga menggiurkan gituw.. hmm kalo lah kite sume ingat cane rase susu ibu mesti best kan..hehe..okla2 back to the story that im going to tell u..satu shj tips yg ptg buat ibu2 semua utk meghasilkan susu yg byk serta penuh dgn nutrisi iaitu dgn mengekalkan tenanga untuk diri sendiri dan kekal cergas serta sihat. Yela kan, ibu-ibu bkn shj nak berkhidmat utk bdn sendiri, tp nak berkhidmat jg utk si kecil cinonet. Nak pastikan bayi2 rase kenyang dan kurang meragam bukannya senang, kene pastikan diri sendiri sihat dulu baru boleh sukses k..

Jadi, untuk kekal sihat dan bertenaga, ibu-ibu disarankan utk mengambil vitamin sbg tambahan atau sbg booster utk penghasilan susu. Teorinya senang je, ibu sihat, maka penghasilan susu pon sihat. Bukan itu shj, malah susu yg dihasilkan jg penuh nutrisi, yg mana sgt penting utk perkembangan si kecil.

Daripada review yg sy bace, seorang costumer  memberitahu sejak dia mengambil vitamin/supplement utk ibu menyusu ni, si comelnya tidak lg meragam dan cepat lapar. Tidur malam pon kurang tergangu. Jika sblm ni bayi dia cepat lapar dan kerap menyusu sehinggakan dia berasa berputus asa utk menjayakan proses menyusu.
So mama-mama, ibu-ibu, mommy-mommy kat luar sane, sekarang masanya utk anda bertindak bg memastikan proses penyusuan bayi anda berjalan lancar. Insyallah apa yg sy akan kongsikan hari ini dpt member manfaat kpd semua ibu-ibu menyusu.
Hati yg tenang, badan yg sihat dpt menggerakkan semangat minda utk penghasilan susu dgn byk. Oleh sebab itu, Shaklee byk membantu ibu-ibu menyusu menjayakan tempoh penyusuan sehingga 2 tahun malahan lbh lagi.. 

Jom kita usha-usha apa yg Shaklee tawarkan kepada ibu-ibu dan bakal ibu.

    1)  Set B- Set Asas Vitamin Ibu Menyusu Dengan Alfafa Complex
Mengandungi 4 Vitamin asas bg ibu menyusu:

Vitalea (Multivitamin)
B-Complex
Vitamin C
Alfafa Complex.



Set B sgt sesuai bg ibu menyusu yg tidak menghadapi apa-apa masalah dlm penyusuan dan ingin memperkaya khasiat nutrisi dalam susu ibu.
Kelebihan Alfafa Complex pula adalah sbg “milk booster” selain meyelesaikan masalah lain spt merapatkan keintiman, menyelesaikan masalah keputihan dan yg plg best boleh betindak utk DETOX (nyahtoksin dlm tubuh). Manfaat Alfafa juga dpt menjadikan susu lbh pekat, bg memastikan si comel lbh kenyang.

2)  Set Eu 4 Pack- Set Vitamin Ibu Menyusu dgn Ostematrix tanpa Alfafa Complex.

Set ini megandung 4 jenis Vitamin asas iaitu:
Vitalea (Multivitamin)
B-Complex
Vitamin C
Ostematrix (Kalsium dan Magnesium)



Kalsium amat penting untuk memberi sokongan kpd ibu-ibu menyusu terutamanya ketika PMS. And you know what ketika saat-saat PMS pengeluaran susu ibu akan berkurangan disebabkan paras kalsium yg rendah ketika ini. Tambahan pula, kalsium dpt menguatkan struktur tulang dan gigi ibu menyusu krn penyusuan akan mendedahkan ibu-ibu kepada osteoporosis yg tinggi kerana ibu-ibu sedang mengeluarkan kalsium untuk si bayi.

Kalsium juga berfungsi utk meningkatkan pengeluaran susu dan juga sesuai utk ibu atau anak y galah pada alfafa. Juga sesuai bg ibu menyusu yg tidak gemar minum susu atau anak y galah pada laktosa.

3)  Set E- Set Vitamin Ibu Menyusu Dgn Ostematrix (Kalsium)

Set ini mengandungi 5 Vitamin asas iaitu:

Vitalea (Multivitamin)
B-Complex
Vitamin C
Alfafa Complex
Osteomatrix (Kalsium)



Set ini sesuai bg ibu menyusu dan anak yg tidak menghadapi alahan terhadap alfafa tetapi mempunyai alahan kpd laktosa.
Juga sesuai utk ibu menyusu yg kurang mengambil kalsium dlm diet , juga sesuai bg ibu yg tidak gemar minum susu. Set ini bagus untuk ibu dan anak kerana mengandungi semua nutrient dan zat yg lengkap utk keperluan kesihatan ibu dan anak disamping membantu pengeluaran susu ibu yg banyak.

4)   Set Triple M- Set Vitamin Ibu Menyusu yg Paling Lengkap (highly recommended).



Keistimewaanya adalah set ini dilengkapkan dengan ESP - Soy Protien Shaklee yang manfaat kepada ibu menyusu dan bayi. Sangat-sangat disyorkan kepada ibu menyusu yang menghadapi masalah dalam penyusuan iaitu, masalah pengeluaran susu yang tidak optima dan yangmenghadapi masalah kekurangan stok EBM (stok susu beku). 

Set vitammin ibu menyusu (Tripple M) ini juga amat sesuai bagi ibu menyusu yangingin memulakan 'relactation' dan untuk meningkatkan lagi pengeluaran susu ibu. Soy Protein Shaklee banyak memberi manfaat terutamanya kepada ibu. kerana selain membantu sebagai 'milk booster', Soy Protein Shaklee juga turut membekalkan protein yang lengkap untuk keperluan ibu seharian dan membekalkan tenaga berpanjangan. 


Manfaat set Tripple M ini juga adalah dapat memperbaiki kekurangan zat dan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh terutamanya ibu yang menyusu agar tubuh ibu menyusu dapat berfungsi dengan baik yang secara tidak langsung meningkatkan sistem pertahanan tubuh yang tinggi kepada ibu dan anak.

Diharapkan dgn entry ini ibu-ibu dpt memilih pilihan masing2 dgn bijak dan bersesuaian dg bajet..utk maklumat dan sebarang pertanyaan anda menghubungi sy di 019-9770326 dan insyaalah sy akan membantu anda untuk membuat pilihan yg bijak.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...